Hoe een winkelwagenmuntje leads opleverde voor ReumaNederland
Onze uitdaging was om met ReumaNederland zo veel mogelijk leads te verzamelen voor telefonische opvolging. Het werd een laagdrempelige campagne waarmee je een gratis winkelwagenmuntje kon aanvragen. Dit ergonomische winkelwagenmuntje is zeer handig in gebruik, zeker voor mensen die minder kracht in hun vingers hebben vanwege reuma.
De leadcampagne van Mint Marketing
Vanaf eind 2019 tot en met maart 2020 hebben wij samen met onze affiliate partners ruim 20.000 aanmeldingen voor een winkelwagenmuntje geworven. Daarnaast heeft ReumaNederland zelf naar haar eigen achterban een e-mailbericht gestuurd. Ook hebben ze aanvullend via Facebook en Instagram mensen blij kunnen maken met een muntje.
Het resultaat
ReumaNederland heeft met de campagnes ruim hun wervingsdoelstellingen gehaald. Een groot deel van de leads zijn gebeld met de vraag of ze eenmalig of structureel donateur willen worden. Door de coronacrisis heeft ReumaNederland in het voorjaar van 2020 niet kunnen collecteren. Het verlies aan inkomsten uit die collectes is gedeeltelijk gecompenseerd met de succesvolle leadcampagne en de bijbehorende opvolging.