hero baby: inzicht in de markt van flesvoeding

Hero Baby heeft bij Mint Marketing en 4orange aangegeven graag meer inzicht te willen ontvangen in de markt(cijfers) van het gebruik van babyflesvoeding in Nederland. Op dit moment wordt veel van de flesvoeding vanuit de winkels opgekocht door Chinese families en naar familie in China gestuurd. Hierdoor heeft Hero Baby op dit moment onvoldoende inzicht in hoe de markt in Nederland in elkaar zit. Om dat inzicht te verkrijgen hebben Mint Marketing en 4orange het testpanel van Sanoma ingezet, waarbij via online enquêtes informatie wordt verkregen van moeders met jonge kinderen in de leeftijd van 0-32 maanden.

Door de zeer vele reacties op de enquête van het testpanel zijn we in staat om zeer gerichte informatie op te leveren over het gebruik van flesvoeding, het marktaandeel van de verschillende aanbieders, de merkvoorkeuren en spontane merkbekendheid alsmede wanneer men start met flesvoeding en wanneer men stopt en wat daar de reden van is. Ieder kwartaal wordt het panelonderzoek herhaald, zodat de meest actuele gegevens worden verzameld en zoveel mogelijk inzicht wordt verworven om daarmee betrouwbare uitspraken te kunnen doen.

Hero Baby is met deze informatie in staat veel gerichter haar marktbewerking te doen om daarmee samen met de ziekenhuizen (kraamafdeling) en de retailers (AH, Jumbo, Kruidvat, DA etc.) gerichter acties op te zetten. 4orange levert hiervoor haar Gis Analyser applicatie waarmee Hero Baby direct in kan zoemen op geografische marktgebieden en haar campagne en acties op winkelniveau kan uitvoeren.

Mocht u meer willen weten over deze unieke en mooie samenwerking tussen de verschillende bedrijven, dan willen wij graag u hierover informeren en deze 'case' samen met 4orange aan u presenteren.