Skip to main content

Hoe Mint Marketing de adresselecties voor Indeed Europa verzorgt

Sinds 2018 werkt Mint Marketing samen met het bureau Make My Day en verzorgen wij met elkaar de business-to-business campagnes voor Indeed in Europa. De adresselecties en leveringen stemmen wij af met onze lokale partners voor e-mailcampagnes en direct mail campagnes in Nederland, Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italië. Daarnaast is Indeed aan het inventariseren om uit te breiden naar Spanje, Zwitserland en België.

Uitdagingen bij AVG-richtlijnen

In ieder land maken wij gebruik van bestandseigenaren die kennis hebben van de lokale markt, de gebruiken en de privacyrichtlijnen die gelden. Vanuit de Europese Unie hebben we allemaal dezelfde AVG-richtlijnen ontvangen, alleen interpreteert ieder land dat weer anders, en zijn er dus per land verschillen in toepassing.

Zo is het in Duitsland gebruikelijk om de bron te vermelden op de uiting (mailpack). En in Engeland leveren we bijvoorbeeld een persoonlijk e-mailadres wél mee. De verschillen per land zijn dus belangrijk om te weten en toe te passen. Daarom maakt Indeed in Europa gebruik van een specialist die deze kennis en het netwerk heeft om haar campagnes succesvol te laten zijn en te voldoen aan de geldende wetgeving en lokale gewoonten.

Resultaat meten per land

Na iedere campagne verzorgen wij na 30, 60 en 90 dagen de responseresultaten in een gestandaardiseerd format dat voor ieder land hetzelfde is. Zo zijn verschillen per land goed zichtbaar en anticiperen we daarop bij een volgende campagne.