Hoe Mint Marketing met PuzzelBrein buiten de gebaande paden gaat

PuzzelBrein is een magazine waarmee je met verschillende puzzels prijzen kunt winnen. Voor het werven van nieuwe abonnees was PuzzelBrein al jaren aangewezen op hetzelfde type leadgeneratiecampagnes. Zij merkten dat de kwaliteit van dit soort leads steeds slechter werd. De campagnes sloten steeds minder goed aan bij de gewenste doelgroep. Het was tijd voor een nieuwe campagne.

De leadcampagne

PuzzelBrein ging met Mint Marketing op zoek naar partners die het puzzelboekje als incentive willen weggeven aan bestaande of nieuwe klanten. In ruil daarvoor krijgt PuzzelBrein via een invulformulier toestemming om deze mensen later een leuk aanbod te doen met een speciale korting.

Deze manier van werken levert PuzzelBrein leads van hoge kwaliteit op: mensen die echt geïnteresseerd zijn in puzzelen. Aan de andere kant levert het de partners trouwe klanten op, wat zorgt voor meer omzet.

Rowi van den Nieuwenhof (eigenaar van Roniko BV, de uitgever van PuzzelBrein):
‘Mint Marketing is de enige leadspecialist die ik ken die buiten de gebaande paden durft te denken. Ze denken niet aan grootschalige korte termijn acties, maar ze zoeken naar creatieve oplossingen op maat, die uiteindelijk ook tot grote volumes leiden, en die lang kunnen doorlopen.’