nieuws

Test je kennis over KNGF Geleidehonden

logo kngfOnlangs heeft KNGF Geleidehonden besloten om samen met Mint Marketing een korte enquête te ontwikkelen, waarbij consumenten hun kennis over KNGF en geleidehonden kunnen testen. De enquête is informatief van karakter en leidt naar een invulpagina waar men door het achterlaten van de persoonsgegevens de antwoorden van de enquête ontvangt. In de email zit tevens een link naar het online puzzelboekje van Denksport dat samen met KNGF Geleidehonden is ontwikkeld. 

De campagne loopt nu enige tijd en wekelijks worden zo'n 300-350 leads gegenereerd. Deze leads worden binnen twee weken gebeld enerzijds met de vraag of ze meer informatie willen ontvangen over het werk van KNGF Geleidehonden, maar daarnaast ook om te doneren. Dit kan eenmalig of via een doorlopende machtiging. 

KNGF Geleidehonden behaald hiermee mooie resultaten, waarbij we de campagne vanuit Mint Marketing eerder moeten temperen dan dat we een te kort aan leads leveren. Kortom voor beide organisaties een succesvolle samenwerking. Mocht u hier meer over willen weten, neem dan contact met ons op via de contactpagina of bel 020-7504440. 

exclusieve samenwerking Box Concepts

studentenbox logo

De Happy Box

Box Concepts en Mint Marketing hebben onlangs besloten een exclusieve samenwerking aan te gaan voor het verhuren van de databases van Box Concepts. De Studentenbox en de Happy Box zijn initiatieven van Box Concepts waarmee zij boxen op de markt brengen voor specifieke doelgroepen, zoals studenten en gezinnen. In deze boxen zitten allerlei artikelen van A-merk fabrikanten waarmee hun doelgroep kennis kan maken met hun producten. De boxen worden tegen een geringe vergoeding aangeboden en worden op vaste afhaallocaties opgehaald of per pakketpost toegestuurd. 

De Studentenbox richt zich op jonge mensen die gaan studeren en net op kamers gaan wonen. Zij ontvangen een box die is afgestemd op de stad waarin zij studeren. De doelgroep is zeer interessant voor bedrijven en instellingen die zich richten op jonge mensen. Denk hierbij aan campanes gericht op mobiele telefonie, zorgverzekeringen, diverse woon- of schadeverzekeringen, autorijscholen, culuterele instellingen en/of sportverenigingen.

De Happy Box richt zich voornamelijk op gezinnen met of zonder kinderen, die tegen een kleine vergoeding een box vol met a-merk artikelen willen ontvangen. De box wordt ieder jaar uitgegeven rond november/december en kent een beperkte oplage. Hierbij geldt dan ook op=op. 

Het bestand van de Studentenbox wordt via emailmarketing ingezet om de doelgroep te benaderen. Er zijn diverse selectiemogelijkheden naast de gebruikelijke criteria, denk hierbij onder andere aan studierichting en studieniveau (HBO/WO). Mocht u meer willen weten, kijk dan op adresbestanden onder consumenten adressen of klik hier naar de factsheet.

KNVB inzetbaar voor werving en behoud

new black knvb logoDe KNVB database beschikt over ruim 2,5 miljoen adressen van spelers, voetbal- en Oranjefans. Deze consumentenadressen zijn inzetbaar voor verschillende kanalen zoals post, telefoon en email. De database bestaat voor 87% uit jongens/mannen en voor 13% uit meisjes/vrouwen. Naast geslacht en geboortedatum zijn verdere selecties mogelijk naar soort (veld- en zaalvoetbal) en duur van het lidmaatschap, vereniging en activiteiten binnen de vereniging en regio.

Door de koppeling van de KNVB database aan InfoBase en Personicx (van Mint Marketing) zijn wij in staat om specifieke profielen aan te maken en kenmerken aan de database te koppelen. Zo is het mogelijk om naast leeftijd en geslacht te selecteren op huishoudens met bijvoorbeeld een modaal inkomen, woonachtig in een koopwoning. Of op huishoudens met sociale klasse A, B1 met twee of meer kinderen in het huishouden en die relatief meer geld geven aan goede doelen.

De KNVB database is opgebouwd uit verschillende bronnen. Dit maakt het interessant voor verschillende type adverteerders die gebruik willen maken van de database. De volgende bronnen liggen ten grondslag aan de database:

KNVB leden, KNVB bond- en verenigingsdatabase, MijnKNVB.nl, Voetbal.nl, OnsOranje.nl, Ticketbox (kaartverkoop) en de KNVB shop. Klik hier voor de factsheet.

het Nationaal Verhuis Bestand

De verhuisadressen van het Nationaal Verhuis Bestand met in totaal 450.000 adressen en maandelijks een aanwas van 8.000 tot 10.000 nieuwe adressen, zijn nu ook beschikbaar voor gerichte direct mail en telemarketing campagnes. Het bestand is met name geschikt voor campagnes gericht op het behouden van bestaande klanten of het terugwinnen van ex-klanten. Maar kan ook ingezet worden voor de werving van nieuwe klanten.

Het Nationaal Verhuis Bestand (NVB) komt voort uit een online portal dat sinds 2007 actief is en consumenten informeert over het thema verhuizen. De consument kan allerlei wetenswaardigheden en advies opdoen rondom het verhuismoment. Ook kunnen ze gebruik maken van de verhuisservice.

Naast de consument die haar gegevens achterlaat zijn het ook de makelaars die woning gerelateerde gegevens verstrekken. Daardoor is binnen het NVB circa 70-80% van de totale verhuismarkt rondom koopwoningen bekend en is de kwaliteit van de gegevens erg hoog.

Welke gegevens zijn beschikbaar?
Naast de adresgegevens is het mogelijk de overdrachtsdatum of de verhuisdatum te leveren. Maar ook woningkenmerken zoals type woning, inhoud van de woning, isolatiewaarde, ouderdom van de CV-ketel, schuin/platdak enzovoort. Kortom zeer veel kenmerken die voor veel bedrijven en instellingen interessant kunnen zijn. Voor meer informatie bekijk onze factsheet.