bol.com

Ieder jaar levert Bol.com aan diverse bedrijven haar Bol.com cadeaukaart als  eindejaarsgeschenk voor bedrijven aan hun werknemers. Deze cadeaukaart wordt gepersonaliseerd verstuurd inclusief het logo van de betreffende organisatie. Bol.com heeft Mint Marketing gevraagd een selectie te verzorgen binnen organisaties in Nederland en het Nederlands sprekende deel in België. Bol.com wil deze organisaties eerst een e-mailing sturen en vervolgens actief nabellen. Rekening houdend met deze wensen heeft Mint Marketing een datapartner geselecteerd en de emailcampagne opgezet en uitgestuurd. Na verzending van de campagne heeft Mint Marketing de adressen uitgeleverd inclusief de open en klikresultaten per adres. Hierdoor is Bol.com in staat de campagne gericht na te bellen en te starten met degene die de mail heeft geopend en geklikt. Deze hebben immers interesse getoond in de Bol.com cadeaukaart. Na deze groep gebeld te hebben worden de opens gebeld en als laatste de non-respons. Bol.com heeft hiermee een gerichte campagne opgezet met kwalitatieve adressen van bedrijven en instellingen in Nederland en België.