Skip to main content

Hoe gaan wij om met jouw gegevens?

Op deze pagina lees je alles over gegevens- en consumentenbescherming. Je ziet hier hoe wij voldoen aan alle informatievereisten in het kader van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Op deze pagina kun je:

  • Uitschrijven uit het bronbestand
  • Meer lezen over het herroepingsrecht
  • Gegevensbeschermingsverklaring lezen volgens art. 13 lid 1 AVG
  • Informatie vinden over het Bel Me Niet Register, het Nationaal Overledenenregister (NOR) en Nationaal Postregister

Als je vragen hebt over gegevensbescherming, bel of mail ons of stuur ons een bericht.

Als je geen ongevraagde direct mail wilt ontvangen van de afzender, dan kun je je hier uitschrijven door het formulier in te vullen.
Wil je helemaal geen direct mail meer ontvangen, dan kun je dat melden bij het Nationaal Postfilter.

    Uitschrijven

    Welke uiting:



    Jouw gegevens:




    Hierbij bevestig ik mijn uitschrijving.

    Herroepingsrecht
    Je hebt altijd het recht om bezwaar te maken tegen de opslag en verwerking van jouw gegevens zonder opgaaf van reden. Om niet blijvend gehinderd te worden door bijvoorbeeld acties van onze klanten, kun je je uitschrijven via het uitschrijfformulier hierboven.

    Je kunt jouw bezwaar ook opsturen naar:
    Mint Marketing BV
    Kraanspoor 50
    1033 SE Amsterdam

    Gegevensbeschermingsverklaring (volgens art. 13 lid 1 AVG)
    Identiteit van de verantwoordelijke Mint Marketing BV | Kraanspoor 50 | 1033 SE Amsterdam Telefoon: +31 (0)20 2559336 E-mail: | www.mintmarketing.nl Directeur: J. Hubers

    Verwerkingsdoeleinden en rechtsgrondslag
    De rechtsgrondslag voor de gegevensverwerking is artikel 6, lid 1f AVG. Doeleinden van gegevensverwerking voor gebruik bij dialoogmarketing en voor het scoren van advertenties.

    Gerechtvaardigd belang
    Het gerechtvaardigd belang bij de gegevensverwerking is het persoonlijk gebruik en de overdracht van de gegevens aan derden voor directe reclame (overweging 47 AVG) en gegevensanalyse om het zakelijke doel van Mint Marketing of haar leveranciers te vervullen.

    Ontvangers
    De ontvangers van de gegevens zijn reclamebedrijven uit alle takken van de industrie. Doorgifte aan derde landen: er zijn redenen om de gegevens door te geven aan derde landen.

    Uitgebreide informatie volgens artikel 13, lid 2 AVG:

    a) Duur van opslag
    De gegevens worden opgeslagen totdat het doel waarvoor ze zijn verzameld, is bereikt of er bezwaar is tegen het gebruik.

    b) Rechten van de betrokkenen
    De betrokkenen hebben het recht op informatie, correctie, verwijdering, beperking van de verwerking en bezwaar tegen verwerking, evenals gegevensoverdraagbaarheid (Art 15-21 AVG).

    c) Herroepbaarheid van toestemming 
    Als de gegevensverwerking is gebaseerd op toestemming, kan de toestemming op elk moment worden ingetrokken en blijft de gegevensverwerking rechtmatig tot het moment van intrekking.

    d) Recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit
    Overeenkomstig artikel 77 AVG kan elke betrokken persoon een klacht indienen bij een toezichthoudende autoriteit als hij van mening is dat zijn persoonsgegevens onrechtmatig worden verwerkt.

    e) Verplichting tot het verstrekken van persoonsgegevens
    Het verstrekken van persoonsgegevens kan nodig zijn als een opsporingsautoriteit ons daarom verzoekt of als de gegevens worden gevraagd in het kader van strafrechtelijke vervolging.

    f) Automatische besluitvorming en profilering
    In het kader van de orderverwerking kan het in individuele gevallen voorkomen dat advertenties worden gescoord (soms door derden). Informatieverplichting volgens artikel 14, lid 2.

    g) AVG / bronnen van gegevensverzameling
    Mint Marketing maakt uitsluitend gebruik van data van derden. Zij bouwt zelf geen database op of beheert geen databases van haar klanten of leveranciers. De data waar zij gebruik van maakt wordt uitsluitend ingezet voor de campagne en wordt binnen de gestelde tijd verwijderd uit de systemen.

    Het Bel-Me-Niet Register
    De opdrachtgever die een telemarketingactie wil houden voor consumenten en natuurlijke personen is verantwoordelijk voor het aanmelden van de campagne en het ontdubbelen van het bestand met het Bel-Me-Niet Register. Voor meer informatie kun je terecht bij bel-me-niet.nl, kijk voor bedrijven op www.bedrijven-bmnr.nl.

    Het Nationaal Overledenen Register
    Voor nabestaanden kan het behoorlijk pijnlijk zijn om reclamepost te ontvangen die is geadresseerd aan een overledene. Via Postfilter kun je gratis en eenvoudig de contactgegevens van overledenen registreren in het Nationaal Overledenenregister. De gegevens worden dan tien jaar lang gebruikt om ongevraagde reclamepost tegen te houden. Voor meer informatie over het Nationaal Overledenenregister: www.postfilter.nl/registratie-no.

    Nationaal Postregister
    Met Postfilter bepaal je zelf welke geadresseerde reclamepost je wilt ontvangen. Gratis en eenvoudig. Wil je wel post over goede doelen en leuke aanbiedingen van tijdschriften, maar niet over auto’s en horoscopen? In het Nationaal Postregister kun je aangeven van welke sectoren je geen reclamepost wilt. Na vier tot zes weken zijn blokkades volledig actief en dat blijven ze voor een periode van vijf jaar. De Stichting Reclame Code ziet toe op de handhaving van de regels van Postfilter. Voor meer informatie of registratie: www.postfilter.nl/over-nationaal-postregister.

    Mint Marketing zal in opdracht van haar klanten de vereiste uitsluitbestanden hanteren bij de selectie van adressen. In het geval van het Bel-Me-Niet register zal Mint Marketing gemachtigd moeten worden door haar opdrachtgever om het Bel-Me-Niet Register toe te passen op het gewenste bestand.